sara volcic 6 Dobra karma

Lepi televizijki je srce ukradel in pozdravil ...

igor zorcic bobo Svet24.si

Zakaj Zorčič ščiti Janšo in ne poslancev?

janez jansa bobo2 Reporter.si

Janša podelil priznanje kitajski družbi Huawei, ...

oba Svet24.si

Novi vodja podmladka SDS strašil pred ...

20200831-01021373 Necenzurirano

Kdo se je zlagal? Igor Zorčič, Milan Krek ali ...

hana Njena.si

Sanjska Hana navdušila v naravni podobi

kandidati 2. sezona ugodno oddam sina Njena.si

To so fantje iz 2. sezone šova Ugodno oddam sina

MDN

Kandidatke za Slovenko leta 2020

Tokrat smo zaradi znanih okoliščin resda malce čakali, a niti na misel nam ni prišlo, da bi prav zdaj, ko je to najbolj potrebno, z žarometi ne osvetlili izjemnih žensk, njihovega prizadevanja in vsega, za kar se borijo.
Vaših predlogov, drage bralke, cenjeni bralci, je bilo tokrat še posebno veliko, kar kaže na to, da vam je kljub vsemu hudemu, kar smo preživeli v zadnjem letu, še bolj mar. Skupaj z našimi jih je bilo toliko, da je najtežji del, pretresanje, da smo prišli do samo dvanajstih imen, potekal še dlje kot po navadi.
Spet se jih je nekaj branilo, ne, kje pa, ne spadamo zraven. Nekaterih nismo prepričali, kakšna se je pa končno le pustila uvrstiti. Neizmerno smo ponosni, da so končno pred vami.
Proceduro poznate: izrežite in izpolnite kupon ter glasujte za svojo favoritko. Glasovanje bo kmalu omogočeno tudi na naši spletni strani.
Brez vas naše akcije ni.
Odločitev, kateri pripada naslov Slovenka leta 2020, je vaša!

(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
(opis)
{{ wotMsg.message }}

Zgodbe

Jana 1972: začenjamo

Prva številka Jane nosi datum 29. 12. 1972 in na naslovnici, ki jo krasi manekenka Saša Zajc, pod logotipom piše »sodoben ženski tednik«. Revija je stala 2,50 din, za samo 120 din pa ste jo dobivali vse leto – malenkost za zabavni vrtinec člankov, novic o slavnih, mode, nasvetov. Ugodna ponudba, res.

Avtor:

Jelka Sežun

Značke:



Pri prvi številki se bomo ustavili malo dlje, bila je konec koncev začetek (če odštejemo zelo socialistično in povsem drugačno Našo ženo) »ženskega« tiska pri nas. Samo urednik je bil moški, Janez Zadnikar. Uvodnik je bil izviren, zamišljen kot stran v slovarju, prvo geslo je bilo JANA –e, ž 1. žensko osebno ime (Iva Ivanka, Ivka), že drugo pa je prešlo naravnost k stvari, »2. sodoben ženski tednik, prvo številko imate v rokah, izhajal bo vsako sredo.« 
V sredo? Pri nas doma smo Jano kupovali od prve številke, sem pa čisto pozabila, da je kdaj izhajala ob sredah. Uvodnik je obljubljal 32 strani barvnega osetnega tiska in vsako četrto številko še enkrat debelejšo zaradi priloge. Uvodničar ni bil niti malo skromen, »JANA je zdaj šele otrok, ki se bo razvil in zrasel, že zdaj pa kaže očitno znamenja izvirnosti (…), prodornosti (…), odkritosti (…), izčrpnosti in slikovitosti (…) in uporabnosti,« je bil ambiciozen. »Uredništvo revije JANA obljublja, da se bo z vašo pomočjo trudilo pisati o vsem, kar zanima sodobno žensko …« Zamenjajte »sodobno žensko« s sodobnim človekom, pa vse trditve – razen tiste o otroku – veljajo tudi za Zarjo Jano. Smo se spremenili in se nismo v teh petdesetih letih.
Izčrpno novoletno voščilo je v obliki zgodbe napisal Sandi Čolnik. Kup lepih želja je nanizal bralcem in tudi te so še vedno aktualne: lepše vreme, vljudnejša mladina, cenejši avtomobili in kruh, novo stanovanje, nič več varanja med zakonci, debel krompir in sreča v ljubezni, boljši televizijski spored in več vitkosti vsem.
Današnji uredniki verjetno ne bi začeli z navodili za kvačkan šal, ampak takrat so se svojega posla šele učili. In takoj zatem so prišle svetovalne rubrike psihologa, pravnika, ginekologinje. Sledil je članek o en dan stari Andrejki. Andrejka bo rodila leta 2000, je trdil naslov. Kdo ve, ali je res? In takoj zatem obsežna priloga o porodu. Z zelo nazornimi fotografijami. Pa seveda še članek o lepotici z naslovne strani, začetek romana v nadaljevanjih Onduo, moj črni fant Antona Ingoliča, nato pa so se usuli recepti, gospodinjski nasveti, psihološki test, pa seveda križanka in horoskop. 
Razkošje ženskih tem na 64 črno-belih in barvnih straneh.
Druga številka se je začela s pismi bralcev. Ženska so bila bolj pikra in kritična, eno precej šokirano (»Slike poroda v vaši prilogi so, dovolite, da tako rečem, neokusne.«), pisal pa je tudi gospod, ki ga je sicer motilo štirinajst strani oglasov, a je tudi priznaval, »ne bi verjel, če ne bi sam videl, kako so vam razgrabili tole Jano, že lahko rečem, da ste bralkam ustregli.« In dodal: »… nisem sam, ki sem od moških kupil vašo novo revijo! In ko sem že pri moških, ki se jih Jana ne tiče, vam moram priznati, da me je h kiosku spravila prav vaša silna reklama. Kar koli sem bral, kamor koli sem se ozrl, povsod Jana. Človeka reklama premami, vsaj jaz sem tak, in če me občutek ne vara, je vaša reklama učinkovala precej množično, kar mi je potrdila tudi prodajalka časopisov v ljubljanski Nami, ki je dva dni po izidu ostala brez Jane.« Nekaj številk pozneje je uredništvo sporočilo, da so prodali skoraj 80.000 izvodov prve in druge številke.

Več v reviji Zarja Jana, št. 2121. 2021