horoskop 43 Dobra karma

Slavna igralka kriva za smrt svoje polsestre?

horoskop_napoved_astrologija Svet24.si

Horoskop za soboto, 29. februarja

mesec zidan pl Reporter.si

Židan Mesecu: Ti in Šarec sta kriva za vlado ...

vrtec, otroci Svet24.si

Vrtci pokajo po šivih, starši pa obupano ...

vojaki Necenzurirano

Vaš sin ni pravi "dec"? Pošljite ga v vojsko!

chang (3) Njena.si

Špela Grošelj je bila kar naenkrat videti drugače

sanjski-moški Njena.si

Goran izbral Ivo, po snemanju sledil šok

Zgodbe

Predor v beli svet

Korošci niso edini, ki se že več kot desetletje potegujejo za boljšo cestno povezavo z osrednjo Slovenijo. Podobne težave imajo tudi Zasavci, ki so bili glede na pretekle obljube prepričani, da se bodo leta 2020 že lažje pripeljali do priključka avtoceste A1. A čeprav se je o tem v preteklosti veliko govorilo, se ni kaj dosti naredilo. To so nedavno spoznali tudi na trboveljski občini, ko so presenečeni odkrili, da je treba novo cestno povezavo načrtovati čisto od začetka.

Ko sem prijateljici, ki je zaposlena v Hrastniku, omenila, da pripravljam članek o predoru med Trbovljami in Preboldom, je vzdihnila, da bi ljudje, ki se cijazijo na tej relaciji, res nujno in čim prej potrebovali rešitev. »Ko se voziš iz Trbovelj proti Preboldu, je približno tako, kot bi šel na Vršič, toliko je ovinkov,« so bile njene besede. Predstavljajte si, da je to vaša vsakodnevna pot v službo. Tudi podjetniki se pritožujejo, da jih partnerji v Trbovljah najdejo samo z navigacijo. Da ne govorimo o tem, da je pot iz osrednje Slovenije proti Trbovljam prav nesramno zamotana.

Prometne potrebe so se močno spremenile. Kako nujna se mu zdi boljša cestna povezava Zasavja z osrednjo Slovenijo, smo vprašali doc. dr. Alojzija Juvanca, univ. dipl. inž. grad., upokojenega docenta na ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo. Omenil je, da sta za srednji del Zasavja, od Zagorja preko Trbovelj do Hrastnika, bila v preteklosti gospodarsko najznačilnejša premogovništvo in težka industrija, ki sta s svojimi težkimi in masovnimi tovori vezana na železnico. »Pravzaprav je železnica, torej prometna žila, sploh omogočila takratni gospodarski razvoj. Po propadu teh gigantov se na istem prostoru pojavljajo nove oblike gospodarskih dejavnosti, ki pa imajo povsem drugačne prometne potrebe od nekdanjih. Potrebujejo hiter in na mnogo strani razvejan sistem potovanj in transportov. Čeprav železnica ostaja pomembna strateška prometna pot, je preveč toga, da bi lahko v celoti sledila novim prometnim potrebam. Te se lahko zadovolji le s hitrejšim dostopom do avtocestnega sistema,« je poudaril eden večjih strokovnjakov za ceste pri nas.

Hitra cesta lahko reši marsikaj. Ker je izboljšava cestnih povezav, ki ne zmorejo več zagotavljati za ta čas nujnih prometnih storitev, možna le teoretično, bi nova prometno visoko zmogljiva cesta v bližini stvar spremenila, meni Juvanc. Če bi sam projektiral cesto, ki bi vodila tam mimo, bi se odločil za hitro cesto. »Verjetno bi zadostovala že dvopasovna. Ustvarila bi neprimerljivo hitrejši dostop do ciljev znotraj tretje razvojne osi in do avtocestnega sistema ter s tem učinkovito prispevala k nastajanju novih perspektivnih gospodarskih dejavnosti v zasavskem bazenu. Tiste, ki so tam že prisotne, bi se lahko hitreje razvijale.« Da Zasavje potrebuje boljšo cestno povezavo, je bilo sicer upoštevano že leta 2006 v študiji Projekt celovitega razvoja območja tretje razvojne osi. V njej je bilo predvidenih devet možnih scenarijev poteka ceste. Kar štiri so vodile vzhodno mimo Hrastnika in so pri vrednotenju tudi dosegle višje ocene kot tiste, ki so predvidevale koridor mimo Laškega. Trasa mimo Laškega je zdaj povsem nesmiselna zaradi umeščanja nove avtoceste med Velenjem in avtocesto A 1, ko je bila trasa močno prestavljena proti zahodu. »Nadaljevanje te povezave po srednjem delu tretje razvojne osi proti jugu je odločno prevesilo načrtovanje v korist poteka mimo Hrastnika. Dodatno težo temu dajejo še protesti v Laškem, kjer si glasno in odločno prizadevajo, da nova cesta ne bi potekala mimo njih. Pravzaprav imajo prav; zakaj pa nova cesta ne bi potekala tam, kjer bo bolj koristila? Čeprav bo dražja, se lahko upravičeno pričakuje, da bodo višje stroške gradnje kompenzirale višje koristi uporabnikov ceste in koristi, ki bodo z novo cesto nastale,« je prepričan dr. Juvanc.

Predor bo, a ne kmalu. Da Laščanom ni treba več skrbeti, so nam te dni potrdili na občini Trbovlje, ki so glavni koordinator načrtovanja nove cestne trase. 

Več v reviji Zarja Jana št. 4, 28. 1. 2020