kris Svet24.si

FOTO: »Tako sem pridno čakal na kliniki, ko so ...

vino Dobra karma

22 jasnih mislih, ki pa jih razumejo le redki

cisterna, viadukt malence Svet24.si

VIDEO: Tako je s corso trčil v tovornjak, ki je ...

avstrijska vojska, vojaški pes Svet24.si

Pri pesjakih v vojašnici našli truplo vojaka, ...

monika krt Dobra karma

Naša čutila so nam v pogubo ali v veselje

lea sirk, pop tv Njena.si

Presenetljiva oznanitev Lee Sirk

bratje klobasa Njena.si

To je starejši brat dvojčkov Klobasa

Nasveti

Feng šuj za dober spanec

Svetovalke za feng šuj Tanje Glažar nam je razkrila, kako si lahko s primerno ureditvijo spalnice zagotovimo boljši spanec.

Avtor:

Lara Jelen

Značke:

Koliko je vreden krepčilen nočni spanec, vedo tisti, ki težko zaspijo ali ne morejo spati. No, tudi tisti, ki s spancem nimate težav, se gotovo ne boste branili napotkov, kako ga še izboljšati. Tanja Glažar je povedala, da je za zdrav, globok in krepčilen spanec poleg umirjenega duha predvsem zelo pomembno primerno okolje. Ureditev spalnice ima velik vpliv na kakovost vašega spanca in posledično siceršnje počutje. Vsaj tako uči nekaj tisoč let stari feng šuj, znanje o tem, kako okolje vpliva na naše življenje in zdravje. »Okolje, o katerem govori feng šuj, ni odvisno od kulture, dizajna ali sloga. Po feng šuju je pomembno v prostoru ustvariti ravnovesje energij, usklajeno z našo osebno energijsko kodo,« je poudarila Tanja Glažar. In kako poskrbeti za prave energije v spalnici?

Kletni prostori so nesprejemljivi

»Spalnica naj bi bila v čim mirnejšem predelu hiše. Prav tako naj ne bi imela skupnih vrat z zelo aktivnimi dnevnimi prostori, kot so npr. kuhinja, jedilnica ali dnevna soba. Še najbolje je, če jo lahko umestimo v sklop spalnih prostorov, ki so od dnevnih ločeni s hodnikom. Spalnica v pritličju bolj ustreza ljudem, ki potrebujejo več energije elementa zemlje. V višjem delu hiše ko smo, bolj je prisotna energija elementa lesa in ognja, zlasti v mansardi. Kletni prostori pa so za spalnico povsem nesprejemljivi, saj so tu energije izredno pasivne, skoraj mrtve, in spominjajo na 'spanje v grobnici',« opozarja sogovornica.

Za vzglavjem mora biti stena

Pri načrtovanju tlorisa hiše in seveda tudi spalnice moramo upoštevati kar precej dejavnikov, a kot najpomembnejšega je svetovalka za feng šuj izpostavila dobro postavitev postelje. »Prvo in nespremenljivo pravilo je, da imamo za vzglavjem polno steno! Pa čeprav smo v literaturi prebrali, da smo vzhodni tip in naj ne bi spali z glavo proti severozahodu.« Kar nekajkrat je namreč že naletela, da je bilo vzglavje para natanko tam, kjer naj bi bile noge, za glavo pa prazen in odprt prostor. »Postelja naj bo vedno z vzglavjem postavljena ob trdno steno tako, da boste imeli pogled odprt proti vratom in oknu. V postelji se moramo počutiti varno kot otrok v materinem naročju! Drugo načelo, ki je še kako pomembno, je, da imamo iz postelje odprt pogled na vrata v spalnico, skozi okno in pred sabo. Vrata v spalnico ali okno na isti steni, kot je vzglavje, torej odpadejo. Kot tretje načelo pa si velja zapomniti, da ne spimo na 'prepihu' oziroma 'energijski cesti', to je med vrati in oknom.«

Brez polic nad vzglavjem

Ko se enkrat prepričamo, da smo spalnico umestili v primeren prostor in da je tudi naša postelja prav postavljena, je čas, da se ozremo po stvareh, s katerimi smo v tem prostoru obdani. »Med spanjem ne smemo biti izpostavljeni vplivom ostrih energij, ki jih na naše telo usmerjajo ostri robovi in vogali nočnih omaric, garderobnih omar, polic, mize, ipd. Prav tako ni primerno, če stropni tram 'seka' naše telo. Tako imenovane strupene puščice delujejo na nas tudi v obliki visečih lestencev nad posteljo ali če imamo nad vzglavjem police, omare, slike ali druge težke predmete. Iz prostora tudi odstranimo vsa ogledala, saj med spanjem ne moremo nadzorovati, kaj dejansko odsevajo,« je svetovala.

TV in računalnik, ubijalca ljubezni

»Poleg elektromagnetnega sevanja, ki je za naš spanec in zdravje že v osnovi moteče, so televizor, računalnik in mobilni telefon pravi 'ubijalci ljubezni in dobrih odnosov'. Nikar še v spalnici ne živimo zunaj sebe,« je bralcem položila na dušo Tanja Glažar. To, da gledanje v modrikasto svetlobo, ki jo oddajajo te naprave, pred spanjem onemogoča tvorbo melatonina (spalnega hormona), pa že tako veste, kajne?

Zračite, tudi če je zunaj mrzlo

Še posebej pozimi, ko so temperature okrog ledišča, neradi spuščamo toploto iz stanovanj. »To je velika napaka, saj energija ne more zakrožiti in osvežiti prostora. Spalnico prezračimo, vsaj za nekaj minut, zjutraj in zvečer pred spanjem. Čist in svež zrak daje vitalno energijo!

Čez dan prav tako dopustite, da v spalnico prodre čim več naravne svetlobe. Pozimi si pomagajmo z bolj transparentnimi zavesami.« Spuščene žaluzije ves dan so slaba ideja.

Odstranite vso nepotrebno kramo

Minimalizem v spalnici vam bo dobro del. »Knjižne police, kup nezlikanega perila, telovadno orodje, stvari, ki jih hranimo v smislu 'čez sedem let vse prav pride', ne sodijo v spalnico. Iz nje odstranimo vso kramo in navlako, tudi suho cvetje in slike drugih ljudi, saj vse to ustavlja energijo in jo siromaši. Prostor naj bo urejen le za spanje.« Poleg fizičnega čiščenja Glažarjeva priporoča še energijsko čiščenje po vsaki bolezni, prepiru ali selitvi v drug prostor. »Poskrbite za čiščenje neugodnih energij s svečko in kadilom. Ne pozabite prezračiti prostora. Za situacije po hujši bolezni in ostrem, uničujočem prepiru, selitvi ali prihodu novega družinskega člana pa se obrnite na strokovnjaka za energijsko čiščenje.«

Zahvalite se za dan, ki prihaja

Ko odkljukate vse drugo, si poskusite zares kakovosten spanec zagotoviti še s čuječnostjo. »Vsako jutro se zahvalite za dan, ki prihaja, in prosite energijo, da vas podpre v vaših dejanjih in srečanjih z drugimi. Obred podkrepite s prižgano svečko, lahko tudi z meditacijo. Dan začnite s krajšo telesno aktivnostjo na prostem (na primer 20 minut teka ali sprehoda). Preden zaspite, pa se ne pozabite zahvaliti za preživet dan in se spomnite vsaj treh dobrih stvari, ki so se vam tisti dan zgodile. Odpustite si napake in si jih dovolite naslednjič popraviti.«