rosvita02 Odkrito.si

Priznanje: Rosvita Pesek spregovorila o prepirih z...

Ana_Bar_091 Svet24.si

Jasna Kuljaj povedala, kakšna bo njena prihodnost

marjan ogorevc Petisvet.si

Marjan Ogorevc: Človek lažje najde smisel ...

Vrtec_3 Svet24.si

Drama v vrtcu: Zalezovala je celo babice in dedke ...

camila s krono Svet24.si

Camilla bo kraljica, ker je tak zakon!

bql barcelona Najstnica.si

BQL izdala novo pesem

lado 7 Njena.si

Andrej Škufca razkril spol in ime otroka

Ljudje

Pedofil. In pika.

Ni več dvoma: Michael Jackson, zdaj že deset let mrtev, je bil serijski pedofil. Ne morda, ne domnevno, bil je pedofil. Pika. Tistim, ki so po sojenjih, na katerih je bil vedno oproščen, morda še dvomili o njegovi krivdi, bo dvome pregnal štiriurni dokumentarec Leaving Neverland, ki so ga konec januarja pokazali na filmskem festivalu Sundance. Jacksonovih pesmi nikoli več ne boste poslušali z enakim občutkom kot prej, so se strinjali pretreseni kritiki. Morda jih pa sploh ne boste več poslušali, je pristavil eden.

Avtor:

Jelka Sežun

Značke:

Petindvajsetega junija bo minilo natanko deset let, odkar je pri petdesetih umrl kralj popa Michael Jackson. Kako bučne bodo spominske proslave, ki so jih nedvomno načrtovali, in ali sploh bodo, pa je veliko vprašanje. HBO in britanski Channel 4 naj bi na dva dveurna dela razdeljeni dokumentarec prikazala v istem tednu, predvidoma marca. In kdo ve, ali bodo tisti, ki si ga bodo ogledali, še hoteli slaviti življenje človeka, ki je bil, kot nedvoumno prikaže Leaving Neverland, serijski pedofil, ki je uničil mnogo mladih življenj.

Protestirava! O pritiskih na prireditelje festivala lahko samo sklepamo iz odločne izjave, da filma britanskega dokumentarista Dana Reeda nikakor ne bodo umaknili s sporeda. In ga niso, je bil pa kino, v katerem so prikazovali Leaving Neverland, zaradi grozečega vrenja in brbotanja na družabnih omrežjih zelo zastražen, zunaj je bilo videti veliko policistov, celo pse, ki so iskali bombe, so pripeljali s seboj, v avli pa so bili gledalcem na voljo poklicni terapevti. To je bila projekcija za filmske novinarje in kritike, za ljudi, ki se poklicno ukvarjajo s pisanjem o filmu, videli so že marsikaj in imajo torej precej trdo kožo, toda v desetminutnem odmoru po prvih dveh urah projekcije se je iz dvorane privleklo bledo, potno in očitno šokirano občinstvo. Ne vemo, ali je kdo potreboval terapevta, videti pa so bili močno pretreseni.

Pred kinom so bili napovedani protesti, a televizijske ekipe so se morale postaviti v vrsto, da so lahko intervjuvale dve (2) protestnici, ki sta se prikazali. Obe sta prišli od daleč, pripeljali sta se trinajst ur daleč iz Kanade, nobena pred tem ni še nikoli slišala za Sundance, ampak Michaela Jacksona imata pa radi in ni lepo, res ni lepo, da ga tako grdo obrekujejo. Ne, filma nista videli.

Božji načrt? Leaving Neverland se osredotoča na zgodbi dveh fantov, ki sta z Jacksonom preživela več let, preden so ju iz njegovega srca in njegove postelje izpodrinili mlajši fantki. Prvi je Avstralec Wade Robson, ki je Jacksonov oboževalec postal še čisto mlad, ko je mama domov prinesla kaseto o tem, kako so snemali video Thriller. Znal je posnemati vse Jacksonove gibe, sobo je imel polepljeno s pevčevimi fotografijami, pri petih letih pa je zmagal na lokalnem tekmovanju in se je za nagrado srečal z Jacksonom, ki je bil na avstralski turneji. Jackson je malčka potegnil na oder, da je zaplesal z njim, pozneje je njega in njegovo mamo povabil v svoj hotel, čisto na koncu je pa rekel, no, če bosta kdaj v Ameriki, me pa obiščita … in se je čez čas družina, Wade, njegova mama in sestra, res preselila v ZDA in bila povabljena na Jacksonov ranč. Wade je imel takrat sedem let.

Drugi pripovedovalec je James Safechuck, ki je kralja popa spoznal pri snemanju reklame. Ni bil navdušen oboževalec, a očaralo ga je, da ga je Jackson obsipal s pozornostjo in mu vzbudil občutek, da je pomemben.

Fanta se med seboj nista poznala, a med njunima zgodbama je veliko podobnosti. Ljubitelj otrok je oba potrpežljivo pripravljal za njuni vlogi, pridobil je zaupanje njunih mater, da sta sčasoma dovolili sinovoma prespati v Jacksonovi postelji in nista slutili, da otrokoma pevec pere možgane s predavanji o tem, kako ne moreš zaupati staršem, še posebej pa ne ženskam, ki so grozne in žleht. Oba (in tudi njuni družini) je obsipal s pozornostjo, z naklonjenostjo, z dragimi darili in potovanji. Oba sta bila stara manj kot deset let, ko ju je prvič zlorabil.

Pri obeh se je začelo z masturbacijo, James Safechuck nato pripoveduje, kako se je nekoč zbudil in mu je Jackson povedal, da ga je v spanju ustno zadovoljil. Povedal mu je tudi, da je bila to njegova prva spolna izkušnja, in fantiču razložil, da je to »dopusten način, da izkusiš ljubezen«. Nekoč sta se z Jacksonom celo »poročila«. James še vedno hrani diamantni poročni prstan. In tudi druge kose nakita, s katerimi ga je njegov dve desetletji starejši ljubimec nagrajeval za spolne usluge.

Wade Robson je imel sedem let, ko mu je mama dovolila, da je pet dni ostal sam z Jacksonom, ki ga je takrat prvič zlorabil. »Bog naju je pripeljal skupaj,« mu je menda rekel pevec, »tako si midva kaževa ljubezen.«

Če je imel prav, ima bog vsekakor veliko na vesti.

Pravzaprav ljubezen. Ni čudno, da so gledalci s projekcije prišli bledi in potni, fanta podrobno opisujeta, kaj vse je njun ljubimec zahteval od njiju. Masturbacijo, oralni seks, analni seks. »Strinjali smo se, da je treba spolne zlorabe natančno opisati,« pravi režiser. »Morali smo biti zelo nazorni, ker nima smisla posneti filma, kot je tale, in samo reči, 'no, potem se pa vrata spalnice zaprejo', in skočiti na naslednji prizor.«

Ko je kupil in obnovil posestvo Neverland, zapleteni manevri v hotelih niso bili več potrebni – pred tem je moral Jackson vedno poskrbeti, da sta imeli mami sobo v drugem nadstropju kot on, Neverland pa je imel veliko odročnih sob, kamor se je dalo smukniti na hiter seks. Imel je tudi omaro za seks, ki se je odprla samo s tajno kodo, na hodniku je imel alarm, ki je naznanil, če se je kdo približal.

S fantoma je imel skrivne vaje, kako se hitro obleči in pobegniti, če bi kdo vstopil. Obema je vbijal v glavo, da o »ljubezni« ne smeta nikoli spregovoriti in nikomur povedati, ker bi šli potem vsi v ječo, jima je zatrdil, tako on kot onadva. Verjela sta mu.

Molčala sta še tudi dolgo potem, ko se je Jackson nehal zanimati zanju in si je poiskal mlajše fantke. Bila sta prizadeta in ljubosumna. Otroka, ki nista vedela ničesar o ljubezni, sta dolgo, še desetletja po dogodkih, mislila, da je to ljubezen.

Wade, ki ima danes 36 let, je priznan koreograf, štiridesetletni James je računalniški programer. Po Jacksonovi smrti leta 2009 sta se oba poročila in postala očeta, šele takrat sta začela počasi spoznavati, kaj jima je prizadejal. Saj ni bil nasilen do njiju, zato tega, kar je z njima počel, dolgo nista dojemala kot zlorabo. »To je sicer težko reči, vendar je imel pri sedmih letih zadovoljujoče spolno in čustveno razmerje s tridesetletnikom, ki je bil tudi kralj popa,« o Wadu pravi režiser Reed. »Večina si predstavlja, da je bil v to prisiljen, vendar ni bilo tako in Wade to zelo zelo jasno pove. Če hočete razumeti, kakšna je zelo pogosto zloraba otrok, morate tudi razumeti, da tisti, ki zlorablja, ustvari zelo avtentično razmerje, in če bi pri tem šlo za človeka, ki ima osemnajst let ali več, bi bilo vse popolnoma normalno. Problem pa je v tem, da ima otrok le sedem let in sedemletnik takih odločitev ne more sprejemati.«

Oba protagonista imata še danes različne simptome postravmatskega šoka, oba sta pred nekaj leti od Jacksonovih dedičev neuspešno skušala iztožiti odškodnino. In oba sta v letih pred tem za Jacksona na sodišču lagala pod prisego.

Več v reviji Zarja št. 6, 5. 2. 2019.